HOUDINGEN/OEFENINGEN BIJ MINDFUL HATHA YOGA / MINDFUL POWER YOGA

Onder houdingen verstaan we, lichaamshouding, levenshouding, houdingen gericht naar jezelf en naar anderen, innerlijke houdingen, uitstraling, denkhouding en hoe je je uit.

De yoga houdingen en bewegingen  bij Mindful Haha Yoga en Mindful Power Yoga zijn altijd vanuit een stabiliserende houding, krachtig, versterkend en verlengend, waarbij de adembeweging mega belangrijk is.

Belangrijk om te weten:

  • Door zwakke spieren en een verkeerde houding ontstaan er altijd lichamelijke- en mogelijk geestelijke klachten. Daarom is het ook verstandig om zwakke spieren te versterken en sterk te houden en aandacht te schenken aan een goede lichaamshouding.
  • Door stress ontstaan altijd lichamelijke- en vaak ook geestelijke klachten. 
  • Je lichaamshouding invloed heeft op je gevoel en denken en andersom heeft je denken en gevoel ook invloed op je lichaamshouding.
  • Door de verandering van je lichaamshouding worden de hormoonspiegels in je brein beïnvloed.
  • Hoe je lichaamshouding is, zo voel je je ook. Als je somber bent en gebogen voorover loopt, dan helpt het al je stemming te verbeteren door bewust geopend rechtop te lopen en dit is werkelijk voelbaar.
    De krachtige houdingen, poses en power houdingen, waarbij de adem centraal staat, zijn bij Mindful Power Yoga en Mindful Hatha Yoga belangrijk, want hierdoor wordt het cortisol [stress hormoon] verlaagt en krijgt het testosteron hormoon een boost, waardoor je meer rust ervaart, meer energie krijgt, opgewekter en levenslustiger wordt.                                                                                               

Dit is natuurlijk geweldig nieuws want dit betekent dat we onze gevoelens, b.v. stress, tot op een bepaalde hoogte, zelf in de hand hebben. Waarom zou je er dan niets meedoen?De krachtige bewegingen, houdingen, rotaties en intense ademhaling stimuleren en activeren energiebanen voor een betere werking zoals: 

  • bloeddoorstroming 
  • fysieke kracht
  • mentale kracht
  • ademhalingssysteem
  • hormoonhuishouding
  • chakra’s
  • stofwisseling
  • spijsvertering 
  • zenuwstelsel
  • Intense Balans

Je bent welkom!
Meer achtergrondinformatie kun je vinden op mijn blog.