Onder houdingen verstaan we, lichaamshouding, levenshouding, houdingen gericht naar jezelf en naar anderen, innerlijke houdingen, uitstraling, gedragshouding, denkhouding en hoe je je uit.

Bij Mindful Yoga voel je de houding van een houding die je zowel lichamelijk als geestelijk beleefd. 

Belangrijk om te weten:

  • Door zwakke spieren en een verkeerde houding ontstaan er altijd lichamelijke- en mogelijk geestelijke klachten. Daarom is het ook verstandig om zwakke spieren te versterken en sterk te houden en aandacht te schenken aan een goede lichaamshouding.
  • Alle houdingen en bewegingen helpen stuk voor stuk op een bepaalde manier je lichamelijk en geestelijk sterker, flexibeler en vitaler te maken.
  • Door de stretchers en rotaties.ontstaat er ruimte.
  • Een krachtig lichaam is ook geestelijk voelbaar en hierdoor voel je je sterker en zelfverzekerder.
  • Door een houding van geen houding aan te nemen ontstaan er klachten en blokkades.
  • Een houding van een houding geeft je energie, de lichamelijke en mentale kracht is werkelijk voelbaar.
  • Door stress ontstaan altijd lichamelijke- en vaak ook geestelijke klachten.
  • Je lichaamshouding invloed heeft op je gevoel en denken en andersom heeft je denken en gevoel ook invloed op je lichaamshouding.
  • Door de verandering van je lichaamshouding worden de hormoonspiegels in je brein beïnvloed.
  • Hoe je lichaamshouding is, zo voel je je ook. Als je somber bent en gebogen voorover loopt, dan helpt het al je stemming te verbeteren door bewust geopend rechtop te lopen en dit is werkelijk voelbaar.
  • De krachtige houdingen, poses en bewegingen, waarbij de adem centraal staat, zijn bij Mindful Yoga belangrijk, want hierdoor wordt het cortisol [stress hormoon] verlaagt en krijgt het testosteron hormoon een boost, waardoor je meer rust ervaart, meer energie krijgt, opgewekter en levenslustiger wordt.
  • Een lichaamshouding heeft invloed op je gevoel en denken, maar andersom heeft je denken en gevoel ook invloed op je lichaamshouding.Door een andere houding aan te nemen heb jij hier invloed op.

Dit is natuurlijk geweldig nieuws want dit betekent dat we onze gevoelens, b.v. stress, tot op een bepaalde hoogte, zelf in de hand hebben. Waarom zou je er dan niets meedoen?
De bewegingen, houdingen, rotaties en intense ademhaling stimuleren en activeren energiebanen voor een betere werking zoals:

  • bloeddoorstroming
  • fysieke kracht
  • mentale kracht
  • ademhalingssysteem
  • hormoonhuishouding
  • emoties
  • chakra’s
  • klierstelsel
  • stofwisseling
  • spijsvertering
  • zenuwstelsel
  • Intense Balans

Je bent welkom!
Meer informatie is te vinden op mijn site.